2012. augusztus 25., szombat

DIY - Bolero

Többször említettem már, hogy az inspiráció milyen fontos. Én mostanában a pinterestet nézegetem sokat, ahol már sok-sok ötletet gyűjtöttem össze. (ha lesz rá módom, megosztok érdekességeket) 
Szimpatikusak a recycling típusú újrahasznosítós ötletek. 
Egy közelgő szép, ám igen költséges esemény kapcsán jutott eszembe, hogy kipróbálhatnám végre az egyik ötletet.
Az inspiráció - hogy egy nagyobb, alkalmas ruhadarabból valami egészen mást alkossunk - a pinterestről van (itt), de a megvalósítás 100 %-ig saját. Arra mindenesetre jók ezek a képek, hogy az ember saccra fel tudja mérni, mi az a használt ruha méret, amit eredményesen át lehet dolgozni hordható ruházattá.

 
Bár a szabásminta készítésénél egy régebbi bolerómat segítségül hívtam, de a fazonja csak hasonló lett, nem teljes másolat. Készítettem néhány képet a munkamenetről.

 
Időben nem egészen jól mértem fel az elkészítést. Úgy gondoltam kb négy óra alatt kész leszek egy komplett szabós-varrós modellel, de meglepő módon több, mint hat órát foglalkoztam vele, mire kész lett.
Felmerült egy további akadály - mert szeretnék azonos színű övet is a ruhához -, miszerint nem volt már elegendő anyagom a passzéhoz, így a további újra felhasználás jegyében a fekete szatén ruhám felesleges fodrát varrtam a passzé belsejére. Ettől kicsit egyedi lett, de épp így jó!
Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok. Még a kis fekete ruhámat kell befejeznem, és teljes lesz a szettem a nagy napra.
Ha valaki szeretné a szabásmintát használni, szívesen közkinccsé teszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LW

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...